Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман ініціює масштабний аудит якості доріг, передусім тих, що пройшли ремонт у 2017 році, і вимагає притягти до відповідальності ті підрядні організації, які свого часу неякісно виконали дорожні роботи, і сьогодні дороги знов потребують оновлення. Одночасно Глава Уряду наполягає на необхідності швидкого впровадження нового стандарту будівництва, розробленого в рамках реалізації програми «500-500-1000». Про це він сказав під час спеціальної наради за участі керівництва Міністерства інфраструктури та Державного агентства автомобільних доріг «Укравтодор».
«Нам потрібно провести масштабний аудит того, що зроблено в 2017 році. Очікую терміновий план перевірки і рішення про створення контрольних груп (для перевірки доріг) – сказав Глава Уряду. – Всі виправлення (дорожніх робіт) мають проходити за рахунок підрядних організацій (які неякісно виконали свою роботу)».
Учасники наради відзначили, що цього року план фінансування дорожньої галузі становить 45,7 млрд грн. За планом, роботи вестимуться на 218 об’єктах. Майже 60% проектної документації вже підготовлено. Окрім того, друком вийшов оновлений стандарт будівництва, який «має стати настільним підручником» для дорожніх служб.
Одночасно ведеться підготовка проектів концесійних доріг. Однією з них, за планом, може стати дорога «Краковець – Львів». Інтерес інвесторів до цього проекту, як запевнили в «Укравтодорі», є.
Глава Уряду звернув увагу, що наразі погодні умови не дозволяють масштабно розпочати дорожні роботи. Але з настанням тепла, все має запрацювати дуже швидко.
«Цього року ми приступимо до роботи в квітні. Треба розібратися з усіма підрядниками, з усіма службами, аби вони були готові», – сказав Глава Уряду.
Довідково
У 2017 році в Україні реконструйовано та побудовано понад 2 тис. км доріг, що вдвічі перевищило показники 2016 року. Дорожні роботи велися на трасах по всій території України. Як наголошував Глава Уряду, відновлення доріг – це питання посилення транзитного потенціалу України, передусім як країни – учасниці декількох транспортних коридорів, а також питання підвищення безпеки руху, яке включає будівництво безпечних переходів, встановлення вагових комплексів, імплементацію оновлених правил дорожнього руху, оновлення технічної складової утримання доріг. Значний перелік цих ініціатив увійшов у програму «500-500-1000» – своєрідний план будівництва 500 кільцевих розв’язок, 500 острівців безпеки, 1000 наземних пішохідних переходів на дорогах Україні. Дорожній бюджет 2017 року перевищив 30 млрд грн.
У січні поточного року Глава Уряду вийшов з ініціативою підвищення уваги до проблеми безпеки дорожнього руху і удосконалення норм будівництва доріг з метою перевірки якості будівництва та ефективного використання коштів. Володимир Гройсман запропонував не тільки проаналізувати нормативну базу з означених питань, а й створити Координаційну раду з питань безпеки дорожнього руху. Координаційна рада була створена в лютому поточного року.