Портал новин

На інклюзію у садочках уряд виділить понад 37 мільйонів

А ще передбачили порядок організації інклюзивного навчання у дошкільних навчальних закладах. Указ про це затвердили сьогодні, 24 серпня.

На програму заклали фінансування у бюджет 2019 року. 37, 2 мільйони гривень на інклюзію передбачили цього року. У МОН передбачили чіткий алгоритм роботи із яким має ознайомитись кожен директор ДНЗ.

«Ми інколи маємо ситуації, коли батьки телефонують і кажуть, що дитину з особливими освітніми потребами не хочуть брати в дитсадок чи школу й створювати умови для інклюзивного навчання. Я хочу підкреслити: така ситуація – неприпустима. За Законом «Про освіту» керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу чи клас й відповідні умови навіть для однієї дитини», – пояснила Лілія Гриневич.

фото 24 канал

  • Так, щоб дитину з особливими освітніми потребами зарахували до садочка, батьки мають звернутися у заклад із заявою та висновком інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ). За наявності інвалідності також треба надати копію медичного висновку або копію посвідчення особи, що отримує державну соціальну допомогу, та копію індивідуальної програми реабілітації.
  • Для кожної дитини розроблюється індивідуальна програма розвитку – вона складається на навчальний рік та зазвичай переглядається тричі на рік. Програма створюється командою психолого-педагогічного супроводу, до якої входять директор дитсадка, вихователі, асистент вихователя, практичний психолог, вчитель-логопед та інші із залученням батьків.
  • Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку складають індивідуальний освітній план строком на 3 місяці з подальшим продовженням протягом навчального року.
  • В одній інклюзивній групі має бути не більше 3 дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема:
  • 1-3 з числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором, слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;
  • не більше 2 з числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення тощо;
  • не більше 1 дитини зі складними порушеннями розвитку.
  • У кожній інклюзивній групі вводиться посада асистента вихователя. Окрім цього, за рекомендаціями ІРЦ та згодою батьків, навчальний заклад забезпечує доступ до освітнього процесу асистента дитини, якщо такий необхідний для дитини.
  • Важливо також, що в разі утворення інклюзивної групи засновник закладу має забезпечити кошти на:
  • безперешкодний доступ до будівель та приміщень дитсадка для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, які пересуваються на візках, та інших маломобільних груп населення;
  • створення відповідної матеріально-технічної та навчально-методичної бази;
  • відповідний штат працівників, зокрема асистента вихователя;облаштування ресурсної кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять.

Джерело: МОН