Заступниця міністра охорони здоров’я Ірина Микичак розповіла про алгоритм лікування пацієнтів, які мають підозру на COVID-19. Про це пише «Українська правда. Життя».
“Якщо у вас є симптоми COVID-19, то в першу чергу ви маєте дистанційно зв’язатись зі своїм сімейним лікарем.У випадку, якщо у вас немає декларації, ви все одно можете звернутись в територіальну поліклініку, в районі обслуговування якої ви проживаєте чи проживали історично. Або ж звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров’я, який надасть всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги”, – каже вона.
Микичак пояснює, що за необхідності, сімейний лікар скерує до вас мобільну бригаду для взяття аналізів на COVID-19:
“Пацієнт не має самотужки шукати цю мобільну бригаду. Організація виїзду мобільної бригади належить до функції сімейного лікаря. Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров’я України (НСЗУ)”.
У разі якщо лікаря немає, або сімейний лікар відмовився викликати бригаду попри те, що ви маєте симптоми характерні для COVID-19, ви можете зателефонувати на регіональну гарячу лінію COVID-19.
Тоді бригаду викличе диспетчер цієї гарячої лінії.
“Такі гарячі лінії є в кожній області. Ви можете отримати додаткову інформацію про конкретний телефон у вашій області на сайті COVID-19.gov.ua“, – каже Микичак.
Вона уточнює, що результати тестування будуть повідомлені сімейному лікарю або особисто вам на той контакт, який ви залишите сімейній бригаді.
Якщо ви отримуєте ПЛР-позитивний тест, ваш лікар надасть вам рекомендації щодо самоізоляції.
“При легкому перебігу захворювання ви зможете лікуватись вдома. Якщо перебіг захворювання потребує госпіталізації, то сімейний лікар має цю госпіталізацію організувати: лікар викликає “швидку” й пацієнта доставляють до лікарні, яка ма статус “ковідної лікарні”.”, – пояснює Ірина Микичак.
Вона уточнює, що критичні стани – це висока температура та утруднене дихання.
Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103:
“Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні. Пацієнт не організовує госпіталізацію самостійно. У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу”.
Що входить в безоплатний пакет послуг лікування пацієнтів з COVID-19 за словами Ірини Микичак, це такі послуги:
Всі ліки, які передбачені Національним протоколом COVID-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень.
“Лікування для пацієнта є безоплатним”, – наголошує Микичак.