Портал новин

Оплата лікарняних і декретних в умовах війни

З початку війни понад 1,2 мільйона українців були на лікарняному, який оплатив Фонд соцстрахування України. ФССУ виплатив майже 7 мільярдів гривень за листками непрацездатності , які опрацювали та розрахували роботодавці та подали на оплату до Фонду. Для тих, чиї роботодавці не змогли подати заяву через бойові дії Фонд напряму нараховує кошти для лікарняного.

Як відбувається оплата лікарняних в умовах війни?

  • Фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності здійснюється на підставі заяви-розрахунку, яку роботодавець оформлює та подає до Фонду за відповідним лікарняним.
  • Якщо ж роботодавець не має можливості опрацювати ваш лікарняний і подати його до Фонду через бойові дії, неможливість гарантувати виплату працівнику отриманих від Фонду коштів тощо, отримати виплати можна напряму. Для цього працівник має особисто або через законного представника звернутись у відділення ФССУ за місцем обліку як ВПО – фахівці нарахують допомогу без залучення роботодавця, а кошти надійдуть на вашу особисту банківську картку.
  • А в загальних випадках саме від дати отримання Фондом заяви від роботодавця (а не дати створення е-лікарняного) залежить час отримання допомоги.
  • Тож після того, як лікар створить вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність (про це надійде повідомлення від E-health), і за ним автоматично сформується е-лікарняний, потрібно повідомити про це роботодавця будь-яким зручним обом способом – наприклад, телефоном.
  • Свідченням того, що електронний лікарняний успішно сформувався, є його наявність в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі Пенсійного фонду. За потреби працівник може впевнитись у наявності е-лікарняного, авторизувавшись на вебпорталі за допомогою електронного підпису або BankId.
  • Також про створення е-лікарняного повідомить Пенсійний фонд за допомогою SMS – у повідомленні буде вказано номер е-лікарняного і період його дії. Однак таке SMS надійде, лише якщо застрахована особа попередньо зареєструвалась на порталі та у налаштуваннях надала згоду на дистанційне інформування.
  • Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги тільки після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни – тобто на 8-й день після дати закриття (або дати відкриття для лікарняних по вагітності).
  • Коли е-лікарняний змінить свій статус на «готово до сплати», роботодавець розпочне процедуру призначення за ним допомоги – спочатку електронний документ передадуть на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства для прийняття рішення щодо надання матеріального забезпечення. Строк розгляду документів і прийняття такого рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття).
  • Далі бухгалтерія розрахує суму матеріального забезпечення, сформує за е-лікарняним заяву-розрахунок і передасть її до ФССУ на оплату. На цей етап відведено не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
  • Пам’ятаємо, що саме дата отримання Фондом заяви-розрахунку вплине на час фінансування допомоги. Тож працівникам варто не втрачати зв’язок зі своїм роботодавцем і цікавитись станом подання заяви.
  • Після того, як заяву подано, слідкувати за оплатою лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
  • Аби орієнтуватись у щоденній звітності Фонду потрібно знати точну дату, коли заяву-розрахунок за вашим лікарняним було прийнято на фінансування. Її можна уточнити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано.
  • Контакти: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4 (необхідно назвати свій ідентифікаційний код).
  • Для відстеження фінансування Фонд щоденно публікує у каналі https://t.me/socialfund  декілька видів звітності: відомості про направлені кошти (пройде ще декілька банківських днів, доки регіональні управління направлять виділені кошти на рахунки роботодавців). Надається інформація про вже направлені на рахунки роботодавців кошти – зазвичай кошти за заявами за вказані дати вже надійшли на рахунок роботодавця, однак під час війни перерахування може зайняти певний час. Окремо можна слідкувати за різними видами виплат –лікарняні та декретні.
  • Роботодавець виплатить допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, встановлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.

Всі застраховані особи та потерпілі на виробництві, у тому числі вимушені переселенці, а також страхувальники можуть отримати у відділені фахові консультації із зазначених питань за тел.(0380) 4-08-91; (0380) 4-02-25

Шепетівське відділення управління виконавчої
дирекції ФССУ в Хмельницькій області