З 11 липня забороняється реклама тютюнових виробів та продаж е-сигарет і рідин до них.
Про це повідомляє МОЗ.
Набули чинності зміни до закону, що забороняють рекламу електронних пристроїв для куріння та продаж електронних сигарет і рідин, що містять ароматизатори та смакові добавки (положення Закону № 1978).
Зокрема, забороняється продаж тютюнових виробів, що містять смакові добавки (це енергетичні добавки, вітаміни, кофеїн, таурин; добавки, які роблять викиди диму кольоровими), які можуть ввести споживачів в оману щодо наслідків вживання тютюну. Заборонено також продаж сигарет і тютюнових виробів (зокрема, фільтр, папір, капсула яких містить тютюн або нікотин, або смако-ароматичні добавки). Що стосується електронних сигарет, то заборонено продаж рідин з нікотином або без нього, включаючи ароматизатори (у тому числі фруктові, ментолові та кофеїнові).
Міністерство охорони здоров’я також підтримує ініціативу Парламенту щодо розширення переліку тютюнових виробів, заборонених до ароматизації відповідно до законодавства ЄС. Заборона також поширюється на рекламу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин для них. Заборонена реклама також включає в себе рекламу в торгових точках та в Інтернеті. Телевізійна реклама таких продуктів та спонсорська реклама на публічних заходах також заборонені.
Нагадуємо, що з квітня 2023 року відновлено контроль за дотриманням антитютюнового законодавства. Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є самостійні звернення організацій, доручення Прем’єр-міністра України та звернення громадян.
Крім того, антитютюновий закон базується на Рамковій конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну та Директиві 2014/40/ЄС, яка накладає обмеження на використання маркетингових прийомів у тютюновій промисловості, спрямованих на підвищення привабливості тютюнових виробів, стимулювання продажу та створення ілюзії меншої шкоди.